Egy candida gyógyulástörténet

 2016.08.15. 15:43

Gondoltam, hogy leírom az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat, mivel elég sokan küzdenek hasonló problémával, hátha a történetemmel tudok segíteni másnak.

A történetem ha jól emlékszem 2005-ben kezdődött a Candidával, akkor még nem tudván, hogy mi ez és hogyan lehet kezelni. Nálam a hüvelyi candidiázis jött ki,elég erős felfázásos tüneteket, alhasi görcsöket produkálva. Akkoriban még nem nagyon foglalkoztak az orvosok ezzel a témával, ráadásul pechemre csak sokkal később 5-6 évre rá tudták csak nálam kimutatni. Addig is egy éven át folytattam a candida diétát szinte nulla eredménnyel. A gombaölők hatására valamennyit javult a helyzet, de amint abbahagytam őket, visszajött a probléma sokkal erősebben, mint előtte. Úgyhogy egy ideig le is mondtam a gyógyulásról, mivel a gyógyszerek csak rontottak az állapotomon, és a diéta sem segített.

Az első igazi állapotjavulás egy kineziológiai kezelés hatására történt. Valahogy sikerült bennem átkapcsolni valamit, ami helyrebillentett és a fájdalom érzetre legalább 50 százalékkal csökkent. Sajnos  a további kezelések már nem tudtak javítani az állapotomon, ismét orvost kerestem. A gyógyszeres kezelések hatása ugyanaz lett mint előtte. Felkerestem egy akupunktúrával foglalkozó kínai orvost, aki gyógynövényekkel és a kezelésekkel még kb. 20 százalékot levett belőle. Többet is sikerülhetett volna, ha a táplálkozásra vonatkozó tanácsait meghallgatom és betartom.

Ebben az állapotban ért a terhesség, bár szerettem volna egészségesen nekivágni, de így sikerült. Igazából nem értettem a dolgot, igyekeztem kerülni az édességeket, sok teljes kiőrlésű gabonát ettem, kásákat, müzliket. A tejtermékeket teljesen elhagytam, helyette gabonatejeket ittam. A terhesség rásegített, mert 9 hónapig az édességre gondolni sem bírtam, annyira hogy a terheléses vizsgálatot kikönyörögtem, hogy ne végezzék el, mert nem bírok cukrosat enni.

A terhesség közben rosszabodtak a tünetek, majd szülés után sokat javultak, de kb. a szülés előtti állapotig sikerült visszatornáznom magam. Plusz kaptam még egy rendetlenkedő epét is hozzá. :) Lefogytam a saját magamnak beállított diétával, de jobban nem lettem, ezért is hagytam abba az egészet. Elkezdtem ismét irodalmazni. Közben sokmindenre rájöttem.

Egy: egészséges (testileg, lelkileg) embernél működik az, hogy amit megkíván megehet. A táplálékallergiában szenvedők pont azt az ételt fogják a legjobban kívánni, ami nekik nem tesz jót. Sajnos...

Kettő: az emberi test arra lett kitalálva, hogy táplálékból nyerje az energiát-növényi és állati alapanyagokból. Egyénenként vannak különbségek, mivel mindenkinek más más gyengesége van (értsd ez alatt energetikai gyengeséget), más más környezeti hatásnak van kitéve (munkahely, lakóhely, edzés stb.). Táplálkozással a gyengeségekre rá tudunk erősíteni, így a negatív hatások nem tudnak minket megbetegíteni.

Három: amit egyértelműen éreztem, csak nem tudtam megfogalmazni, hogy a Candida "fertőzés" nem egy kívülről jövő valami. A felnőtt nők hüvelyében az jelenik meg, ami az emésztőrendszerében van. Hiába irtod ki helyileg a gombákat a probléma újratermeli magát.

Négy: a Candida általában nem önmagában okoz problémát a bélben, hanem az egészségtelen bélflóra, ami aztán az alapja sok minden más problémának.

Úgyhogy kénytelen voltam változtatni és olyat megpróbálni, amit eddig még nem. Heteket töltöttem irodalmazással, majd abban maradtam, hogy megpróbálom a GAPS étrendet, ennek is a bevezető részét, ami főként húsléből, főtt zöldségekből, főtt húsból (és tojásból- ez adható a húsleves mellé a legkorábban) áll. Sokat nem vártam tőle, ennek ellenére 4 nap elég volt, hogy a tüneteket megszüntesse. És meg kell hogy mondjam, ez számomra a legnehezebb diéta, mert világéletemben növényevő voltam, nem szerettem a húst. Sajnos mint kiderült a tüneteim-rossz emésztés, epeproblémák, nőgyógyászati gyulladások- tipikus tünetek voltak. Csak én nem tudtam róla.

Mivel a havi menstruáció után a tünetek pár napig visszatértek, váltottam mosható betétre is. 2 hónapi használat után az állandó alhasi görcsök is elmaradtak. :)

Átgondolva sok minden segített a gyógyulásban, testi, lelki és szellemi szinten is rendet kell rakni. Most már egyéb rásegítés nélkül is tünetmentes vagyok, de nem gondolom, hogy ez a megoldás mindenre. Nekem személy szerint jobban tetszik a kínai gyógyászati megközelítés, ez nem mond ellent a tapasztalataimnak sem. Úgyhogy most ennek fogok utánairodalmazni. :)

Jelenleg főként húsokat, húslevest, tojást, főtt és nyers gyökérzöldségeket és a nyárra való tekintettel az éppen érő gyümölcsöket, zöldségeket, kisebb mértékben tejtermékeket fogyasztok. Alkalmanként csokit, fagyit, sütit, joghurtot vagy éppen ami van. Viszont a szénhidrátfogyasztást jócskán visszavettem, kb. a felére, fehérjét pedig növeltem 2-3-szoros mennyiségre. Úgy érzem még ez sem tökéletes (a húst soknak érzem, de csak zöldséggel meg nem lakok jól...), de jobb mint volt, idővel szeretném teljesen magamra szabni az étrendet.

Én szívem szerint amúgy vega lennék, de ezek szerint az ember hús nélkül nem tud egészséges maradni? Vagy ez is tök egyéni és valakinek jó, csak nekem van pechem ebből a szempontból? Kíváncsi lennék más tapasztalataira is. :)

Címkék: táplálkozás betegség egészség lélek

A bejegyzés trackback címe:

https://nourvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr318919892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása