Nálam folyamatosan időről időre előfordult, hogy borzasztóan lecsökkent az anyagcserém sebessége. Ez azt jelentette, hogy nem is nagyon kívántam enni. A sushi volt az egyetlen, amit viszont szinte mennyiségi korlát nélkül bírtam enni. Gondoltam is magamban, hogy drága lesz így az étkeztetésem... :)

Lassan kapcsoltam, és rájöttem, hogy a jód hiányzik a szervezetemből. Mekkora megkönnyebbülés volt ez számomra... Mégsem velem van a probléma, hogy sushit akarok enni. Pótoltam a hiányzó jódot, így az emésztésem visszaállt a régi kerékvágásba. Én ugyan a sushi mellé jódos gyógyvizet is bevetettem, de a sushi azért mégis a finomabb megoldás.

Mik is a jódhiány tünetei? Kedvetlenség, depresszió, lassult anyagcsere, székrekedés, alacsony energiaszint, fizikai teljesítőképesség visszaesése, száraz bőr. Persze ez lehet más betegségnek is a tünete, de nálam ez egyértelműen jódhiány volt.

A jód segít helyrerázni az anyagcserét, de azért nem érdemes túladagolni sem. Mindenesetre, ha a szervezetünkre hallgatunk, akkor nem okozhatunk bajt. Ha nem kívánjuk a sushit, ne együk, valószínűleg ebben az esetben nincs jódhiányunk.

Barátaim által jött a sushi készítés ötlete, mivel kicsit drága mulatság lenne minden alkalommal étteremtől megrendelni. Együtt megcsináltuk, most pedig próbálom reprodukálni, és fotókkal illusztrálni. :) Jó társas szórakozás, érdemes kipróbálni!  Íme fáradozásom eredménye. :)CIMG2754_.jpg

A sushikészítés lépései:

250 g sushi rizst (700-800Ft árkategória 0,5 kg (Auchan), én 300 Ft-osat használtam, de nem válltak olyan szépen szét a szemek) mosás nélkül, egy púpozott kávéskanál sóval megfőztem 400 ml vízben, majd hagytam kihűlni. Hűlés után 1 evőkanál rizsecetet adtam hozzá. Ennyi rizsből kb. 10 tekerés jön ki, azaz 80 db sushi.

Kell hozzá egy spéci szerszám, a sushi tekerő (kb. 500 Ft).CIMG2728_.jpg

Hűlés közben elő lehet készíteni a belevalókat. Ennek csak a fantázia szab határt. Ha nem szereted a tengeri herkentyűket, lehet csirkével, pulykával, disznóval, vegetáriánusoknak csak zöldséggel. Én már csináltam csicseriborsókrémes sajtosat, májkrémes sajtosat, királyrákosat magában és bazsalikommal, surimi savanyú uborkával, tojásost magában. Szeretnék még lazacosat, répásat-sajtosat, snidlingeset, spenótosat, illetve különböző pástétomokat sajttal, illetve fűszerekkel.

Sushi nori lapot lehet kapni az Auchanban jó minőségűt, már kipróbáltuk. Amit most én használok kicsit más, kicsit nehezebben kezelhető, de azért használható.CIMG2729_.jpg

Feleztem a sushi nori lapokat. A fényes felének kell kívülre kerülni. Szárazon még törik a lap, de hamar megszívja magát nedvességgel és tekerhetővé válik. A maradékot légmentesen tudjuk tovább tárolni.

Bekentem a nori lap mattabb részét vizes kézzel (ez fontos!) vékonyan a kihűlt rizzsel, a szélén hagyva ki a tekeréshez kis száraz részt.

Középen megkentem vékonyan wasabikrémmel. Én házilag wasabis tormaport kevertem ki sóval, vízzel, nem szeretem a boltokban kapható verziót, túl sok minden van általában benne.CIMG2746_.jpg

Erre jött a töltelék ízlés szerint. (itt: sajt, májpástétom)CIMG2749_.jpg

Majd az üres részt be kell vizezni, hogy összetapadjon és egyben maradjon a sushi.

Jöhet a tekerés! :)CIMG2743_.jpg

CIMG2750_.jpg

A végeredményt hűtőben tároljuk, vizes késsel szeleteljük. Egy tekerést 8 felé szoktam vágni. (Ne tévesszen meg a kép. :)) Lehet mellé venni szójaszósz (nekem a bio a kedvenc :)), wasabikrémet, ecetes gyömbért (ezt még nem találtam megfelelő minőségben...), illetve bármilyen szószt ízlés szerint. Jó étvágyat hozzá!

CIMG2753_.jpg

 

 

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://nourvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr86487457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarab 2014.07.18. 08:10:21

Nóri, ez nagyon guszta, és szuper, ezt én is ki fogom próbálni!!! Saci
süti beállítások módosítása