Fitt test szülés után?

 2015.06.28. 10:24

Régebben azt hittem, hogy a terhesség alatt felszedett kilók kontrollálhatók, ésszerű és egészséges étrend mellett. Lehet, hogy ez bizonyos esetekben így is van, viszont a saját tapasztalatom ennek épp az ellenkezőjét mutatja. Tehát úgy mint mindenben, itt is egyénenként és terhességenként is más és más lehet a végkimenetel.

A saját tapasztalatom a következő volt. A terhesség elején 59 kg-ról indultam. A várandósság alatti táplálkozásomra jellemző volt a zsírszegény, cukormentes étrend, illetve a napi kalóriabevitelem is jócskán megcsappant. Mivel nem is nagyon kívántam az ételt a rosszullétek miatt, ezért keveset is ettem, illetve teljesen elhagytam a nem természetes ételeket. Kedvenceim a sós vízben főtt zab sült almával, narancs, nyers alma, teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós, zsírszegény csirkehusi, rizs, zöldséges sushi. Rá is csodálkoztam, hogy milyen sokat és milyen egészségtelenül eszik mindenki rajtam kívül. A szülést megelőző napon 75,5 kg-ot mutatott a mérleg. Tehát a vége 16,5 kg lett. A szülés utáni súlyom 69,5 kg lett, ami sajnos felülmúlta a várakozásaimat, de épp megfelelő az önelfogadás és önszeretet gyakorlására. :)

Terhesség előtt mivel sokat sportoltam megszoktam a fitt, vékony és hajlékony testet. Így a szülés után pár héttel már kezdtem hiányolni a régi önmagamat. Nem csak esztétikai okok miatt, hanem mert nem éreztem magam energikusnak, erősnek, pedig a babámnak egy egész anyukára van szüksége. Így megszületett az elhatározásom. Akármennyire is ellenzik sokan az intenzívebb mozgást a szoptatás alatt, ha nem mozoghatok, akkor képes vagyok teljesen magamba fordulni, és evéssel kompenzálni. Ennek az eredménye pedig egy magával elégedetlen, fáradt anyuka, ami nem hiányzik senkinek. Így amennyire én jónak éreztem elkezdtem a mozgást és ezzel megszűnt a hangulatingadozás és az ezzel együtt járó túlzott evési kényszer.

Fontosnak tartom, hogy ha az anyukának az ideje engedi, lazítson, tartsa karban magát (egészséges ételek, jóleső mozgás). Ha saját magunkra semmi idő nem jut az frusztrációhoz vezet, ami hosszútávon nem tesz jót a családi kapcsolatoknak (baba-anya, anya-apa). Mivel az igényszintek különbözőek, ezért mindenkinek magának kell megtalálnia, hogy mi az amivel kiegyensúlyozott tud maradni, amire ebben az időszakban hatványozottan szüksége van.

 

 

 

 

Címkék: terhesség egészség fogyókúra

A bejegyzés trackback címe:

https://nourvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr47534158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása