Házi hamburger

 2015.02.25. 15:07

Nagyon szeretem a hamburgereket, de az éttermekben kapható változat valahogy ritkán nyeri el a tetszésemet. Szeretem a természetes ízeket, viszont nagyon ritka, hogy ilyen ízű hamburgert tudnék venni. Sokszor a silányabb minőségű alapanyagokat próbálják elnyomni valami jó kis cukros, sós, fűszeres öntettel. (Tisztelet a kivételnek, mert finomat is ettem már, innen jött az ötlet, hogy otthon is készíteni kéne.) Ezt a bejegyzést főképpen magamnak szánom, nehogy elfelejtsem, hogy hogyan kell finom hamburgert gyártani, így a költözés és felfordulás közepette sem. :)

A hamburger bucit is én készítettem hozzá, szerintem nagyon jól sikerült. A maradékot meg később meg lehet enni zsömle helyett reggelire.

Buci hozzávalók:

  • 250 g fehér liszt
  • 250 g teljes kiőrlésű liszt
  • 100 g olívaolaj
  • 250 ml víz
  • 13 g só
  • 25 g élesztő
  • 1 teáskanál méz a futtatáshoz
  • fél evőkanál rizstejszín a futtatáshoz

Mivel szeretem a látványos élesztőfutást :), ezért használtam rizstejszínt hozzá. Összekevertem a rizstejszínt a mézzel egy pohárban, melegítettem rajta egy picit, majd belemorzsoltam az élesztőt és jól összekevertem. Egy 5-10 perc elteltével majdnem kifutott a 2 dl-es pohárból. Tényleg látványos. :) Közben a víz kivételével összekevertem a többi hozzávalót. Miután felfutott az élesztő, ezt is beleöntöttem, majd a vízzel kimostam a maradékot. Összegyúrtam a tésztát (kb. 10-15 perc) és meleg helyre tettem 30 percre keleszteni. Ezután 9 egyforma részre osztva a tésztát, olajos kézzel megformáztam zsömle formájúra. Ehhez nem kell gyúródeszka sem. Ezeket a zsömléket beraktam meleg helyre 10 percig kelni, majd 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Kivettem, vízzel megkentem a tetejét, majd visszatettem még 5 percre, hogy szép fényes legyen a teteje. (Szebb színt lehet elérni amúgy, ha sütés előtt tojással keni be az ember, de én nem akartam tojást használni.)

Ezennel a buci készen is van. Hogy mit rakunk közé, az már csak a fantáziánkon múlik. Én a következő hozzávalókat választottam:

  • 1 cukkinit felszeletelve megpároltam serpenyőben (olaj nélkül)-egy kisebb cukkiniből kijön 3-4 hamburger
  • 1 pici paradicsom összekarikázva
  • 2 salátalevél
  • 2 vékony olasz sonka
  • reszelt növényi sajt
  • paradicsompüré

cimg3080k.jpg

Összeraktam a hamburgert, majd beraktam még összemelegedni a sütőbe egy pár percre.

cimg3087k.jpg

És már készen is van az ebéd! Pont olyan, mint elképzeltem. Nem szoktam a kalóriákat számolgatni, de annyira kilaktam tőle, hogy kíváncsi lettem erre is, ezért kiszámoltam egy kb. értéket. Egy ilyen hamburger 400-450 kalória között van. Mindenesetre tényleg laktató. :) Mindenkinek jó étvágyat hozzá!

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://nourvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr747219087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása