Fogyás szoptatás alatt (...)

 2015.08.18. 14:20

Biztos nem kellene, hogy elsődleges legyen valakinek a súlya szülés után, de én ilyen vagyok. Azért is foglalkozom fogyókúrás témákkal, mert ez valahogy mindig is érdekelt. Szeretek egészséges, fitt és energikus lenni, ami a mostani önmagamra sajnos nem igazán jellemző. Mivel kb. 10 kg jött fel rám a terhesség alatt, majd a szoptatás során  egy hónap alatt még 1,5 kg (összesen 71 kg lettem (2015.07.17.)), nagyon közelítettem a túlsúlyosság határát. Innentől kezdve pedig már nem hiúsági kérdés a fogyás.

Úgy gondoltam, hogy szoptatás alatt majd csak úgy olvadnak le a kilók, mivel állítólag ez energiát igénylő folyamat, így nem lesz gondom ezzel a részével. Illetve neten is ilyen élményekről számolnak be a legtöbben. Én híztam, mivel azt hittem, hogy nem ettem meg azt a kalóriamennyiséget (kb. 2500 kcal), amennyit ilyenkor ajánlanak. Akkor kb. kiszámolva emlékezetből 2000 kcal körül jött ki, de ismét elkezdtem felírogatni és pontosan kiszámolni mennyi az annyi. Az egész napi evésem így már 3000 kcal környéke lett. Mikor megláttam, nagyon elkeseredtem. Ennyivel képes az ember elszámolni, ha nem írja folyamatosan, hogy mit eszik és mennyit? Így a havi másfél kiló plussz teljesen reális. Most már csak az maradt a kérdés, hogy miért vagyok ennyire éhes? Mert sajnos nagyon megnőtt az étvágyam szülés után, de szerencsére még időben sikerült kapcsolni.

Érdekes, hogy jobban utánaolvasva két tábor van: az egyik tábornak nem okoz semmi gondot a felszedett kilók leadása szoptatás alatt, sőt egyenesen azt mondják, hogy a szoptatás segít. A másik tábor viszont nem hogy fogyna még hízik is szoptatás alatt. Akik velem együtt inkább híznak, más is találkozott már farkaséhséggel?  Olvastam olyanról is, aki csak szoptatás után tudott lefogyni, ami nem túl jó hír, ha az ember sokáig szeretne szoptatni. Ráadásul ha még  havonta másfél kilót is hízik az ember, az egy év alatt 18 kg. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy ki fogom találni, hogy mi az oka a túlzott étvágyamnak, mert amint ez kiderül, máris könnyebb lesz.

Mivel itt ez a blog, gondoltam felhasználom arra, hogy leírjam amire a fogyás során rájövök. Pontosan, hogy nálam mik a felmerülő a buktatók, nehézségek a folyamat alatt és ezeket hogyan lehet megoldani. Így legalább folyamatosan látom, hogy alakul a fogyás. Végre le tudok dokumentálni mindent amit a későbbiekben is fel fogok tudni használni, ha ismét ilyen helyzet áll elő.

Címkék: egészség fogyókúra szülés után

A bejegyzés trackback címe:

https://nourvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr627644072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása